Show details for 1. Οι μεγαλύτερες συντεχνίες στην Κύπρο1. Οι μεγαλύτερες συντεχνίες στην Κύπρο

Show details for 2. Οι κύριοι εργοδοτικοί / επαγγελματικοί σύνδεσμοι στην Κύπ2. Οι κύριοι εργοδοτικοί / επαγγελματικοί σύνδεσμοι στην Κύπρο

Hide details for 3. Κώδικας Βιομηχανικών Σχέσεων3. Κώδικας Βιομηχανικών Σχέσεων

Ο Κώδικας Βιομηχανικών Σχέσεων είναι μία εθελοντική συμφωνία η οποία συνάφθηκε στις 25 Απριλίου 1977 μεταξύ της Ομοσπονδίας Εργοδοτών και Βιομηχάνων Κύπρου, της Παγκύπριας Εργατικής Ομοσπονδίας, της Συνομοσπονδίας Εργαζομένων Κύπρου και του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Η Συμφωνία καθορίζει λεπτομερείς διαδικασίες για την επίλυση εργατικών διαφορών. Παρόλο που ο Κώδικας Βιομηχανικών Σχέσεων είναι εθελοντική συμφωνία, τυγχάνει υψηλού επιπέδου σεβασμού από όλους τους κοινωνικούς εταίρους και οι περιπτώσεις που δεν ακολουθούνται οι πρόνοιες του είναι σπάνιες.

Πέραν από τις διαδικαστικές πρόνοιες που καθορίζουν με λεπτομέρεια την διαδικασία επίλυσης διαφορών συμφερόντων και διαφορών δικαιωμάτων, μέσα από τον Κώδικα, όπως είναι η μεσολάβηση, οι Κοινωνικοί Εταίροι επιβεβαιώνουν επίσης το σεβασμό τους στα τέσσερα θεμελιώδη δικαιώματα/αρχές, τα οποία και καταγράφονται στη Συμφωνία.

Τα θεμελιώδη αυτά δικαιώματα/αρχές είναι τα ακόλουθα:

I. Το δικαίωμα της οργάνωσης.

II. Το δικαίωμα στη συλλογική διαπραγμάτευση, τη συνομολόγηση συλλογικών συμβάσεων και την ενθάρρυνση των κοινών συνεννοήσεων.

III. Την αναγνώριση και τον καθορισμό θεμάτων που θεωρούνται θέματα συλλογικών διαπραγματεύσεων, θέματα κοινών συνεννοήσεων και θέματα τα οποία αποτελούν προνόμιο της Διεύθυνσης.

IV. Την πιστή εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας που έχει κυρώσει η Κυπριακή Δημοκρατία.

Show details for 4. Έφορος Συντεχνιών & Υπηρεσία Εγγραφής Συντεχνιών4. Έφορος Συντεχνιών & Υπηρεσία Εγγραφής Συντεχνιών

Hide details for 5. Εργοδοτούμενοι: Κανόνες για την εκπροσώπηση προσωπικού5. Εργοδοτούμενοι: Κανόνες για την εκπροσώπηση προσωπικού

    Η πιο κάτω πληροφόρηση αφορά ΜΟΝΟ τις πρόνοιες του περί της Θέσπισης Γενικού Πλαισίου Ενημέρωσης και Διαβούλευσης των Εργοδοτουμένων (Ν. 78(I)/2005 και Ν.160(I)/2018) (Οδηγία 2002/14/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Μαρτίου 2002, περί θεσπίσεως γενικού πλαισίου ενημερώσεως και διαβουλεύσεως των εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα)

      - Μέγεθος επιχειρήσεων τις οποίες αφορά η εκπροσώπηση των εργαζομένων

        Το πεδίο εφαρμογής της Νομοθεσίας περί της Θέσπισης Γενικού Πλαισίου Ενημέρωσης και Διαβούλευσης των Εργοδοτουμένων (Ν. 78(I)/2005 και Ν.160(I)/2018) αφορά όλες τις επιχειρήσεις όπου εργάζονται πέραν των 30 εργαζόμενοι.
      - Υπό ποιες προϋποθέσεις οι εργαζόμενοι μπορεί να οργανώσουν την εκπροσώπησή τους

        Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις πέραν των κατώτατου ορίου όσον αφορά το μέγεθος της επιχείρησης.
      - Υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί κάποιος να γίνει εκπρόσωπος εργαζομένων

        Δεν υπάρχουν γενικές προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος εκπρόσωπος εργαζομένων. Τυχόν προϋποθέσεις ρυθμίζονται από την πρακτική/συμφωνίες που ισχύουν για την επιχείρηση ή/και τυχόν νομοθεσία που ισχύει για την επιχείρηση.
      - Ποια είναι τα καθήκοντα των εκπροσώπων των εργαζομένων

        Τα καθήκοντα των εκπροσώπων των εργαζομένων είναι να εκπροσωπούν τους εργαζόμενους στο επίπεδο της επιχείρησης, να ενημερώνονται για τα θέμα που προνοεί η Νομοθεσία περί της Θέσπισης Γενικού Πλαισίου Ενημέρωσης και Διαβούλευσης των Εργοδοτουμένων (Ν. 78(I)/2005 και Ν.160(I)/2018) και να ενημερώνουν σχετικά το προσωπικό της επιχείρησης.
      - Ποια είναι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις, καθώς και η προστασία που παρέχεται σε σχέση με την εκπροσώπηση του προσωπικού.

        Η Νομοθεσία περί της Θέσπισης Γενικού Πλαισίου Ενημέρωσης και Διαβούλευσης των Εργοδοτουμένων (Ν. 78(I)/2005 και Ν.160(I)/2018) προβλέπει για τα πιο κάτω δικαιώματα και υποχρεώσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων:

          (α) την ενημέρωση από τον εργοδότη σχετικά με την πρόσφατη και την πιθανή εξέλιξη των δραστηριοτήτων και την οικονομική κατάσταση της επιχείρησης,

          (β) την ενημέρωση και τη διαβούλευση με τον εργοδότη σχετικά με την κατάσταση, τη διάρθρωση και την πιθανή εξέλιξη της απασχόλησης μέσα στην επιχείρηση, καθώς και τα μέτρα πρόληψης που ενδεχομένως προβλέπονται ιδιαίτερα σε περίπτωση που απειλείται η απασχόληση,

          (γ) την ενημέρωση και τη διαβούλευση με τον εργοδότη σχετικά με αποφάσεις που μπορούν να επιφέρουν ουσιαστικές μεταβολές στην οργάνωση της εργασίας ή στις συμβάσεις εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των ομαδικών απολύσεων και θεμάτων που αφορούν τη μεταβίβαση της επιχείρησης συμπεριλαμβανομένων τυχόν εγκαταστάσεων ή τμημάτων ή εγκαταστάσεων,

          (δ) την πραγματοποίηση της ενημέρωσης από τον εργοδότη στον κατάλληλο χρόνο, τρόπο και περιεχόμενο, καθώς και στο κατάλληλο επίπεδο διεύθυνσης της επιχείρησης ώστε να μπορούν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων να προβαίνουν στη δέουσα εξέταση και να προετοιμάζονται, ενδεχομένως, για διαβούλευση,

          (ε) τη διατύπωση γνώμης για τα θέματα της ενημέρωσης και διαβούλευσης και τη λήψη αιτιολογημένης απάντησης από τον εργοδότη για τη γνώμη τους,

          (στ) τη διασφάλιση ότι ο εργοδότης, προτού καταλήξει σε αποφάσεις, πραγματοποίησε την ενημέρωση και τη διαβούλευση σύμφωνα με τη Νομοθεσία,

          (ζ) την υποχρέωση για μη αποκάλυψη σε εργαζόμενους ή τρίτους, πληροφοριών οι οποίες χαρακτηρίστηκαν ρητά ως εμπιστευτικές χάριν προστασίας των νόμιμων συμφερόντων της επιχείρησης

        Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων πρέπει, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, να έχουν επαρκή προστασία και εγγυήσεις και να μην υφίστανται δυσμενείς επιπτώσεις από τον εργοδότη εξαιτίας των δραστηριοτήτων τους ως εκπρόσωποι των εργαζομένων, με σκοπό να μπορούν να εκτελούν απερίσπαστοι τα καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί.






    Information services survey



    Τελευταία Ενημέρωση στις: 03/09/2021 12:51:26 PM

    Πίσω στην προηγούμενη σελίδα